Det är inte mycket som slår nöjda kunder

Prognoscentret har precis släppt den senaste branchmätningen av kundnöjdhet när det gäller bostadsrättsköpare. Vi fick nyligen vårt resultat och vi kan konstatera att det är väldigt nöjda bostadsrättsköpare i föreningarna Backsippan & Fjällsippan på Nya Vallhamra torg i Sävedalen. Det har gett oss ett Nöjd-Kund-Index (NKI) på 80.

-Vi är väldigt nöjda med resultatet, säger Eva Marby som är bostadsutvecklingschef på Aspelin Ramm Fastigheter. Det är flera faktorer som är avgörande för den positiva utvecklingen. Bra dialog med köparna, kontinuerlig kommunikation, gemensamma aktiviteter i väntan på att bostaden ska bli inflyttningsklar och ett personligt överlämnande av lägenheten.

– Vi har ju såklart tagit till oss nya lärdomar av tidigare projekt och på så sätt kunnat använda oss av de erfarenheterna för att bli ännu bättre. Det är det absolut bästa sättet att utvecklas på. Resultatet speglar också en sund och stark företagskultur och ett arbetssätt som präglas av ett stort engagemang för kunden. Att ha människan i centrum har och är alltid vårt mål och det är det vi på Aspelin Ramm Fastigheter drivs av.

Branschens NKI är 72 och vårt resultat på 80 känns som ett bra kvitto på att vi har arbetat i helt rätt riktning men vi är samtidigt taggade på att bli ännu bättre i våra kommande bostadsprojekt.